Klienci prywatni    

Wspólne kształtowanie przyszłości i wyznaczanie standardów

Martin Umland, dyrektor ds. logistyki w bonprix, opowiada o partnerstwie z centrum dystrybucyjnym Haldensleben, wspólnych inwestycjach i rozwoju. Zdradza też, co ma z tym wspólnego Europa.

Stefan Nießen powiedział niedawno: "bonprix ma duże zaufanie do centrum sprzedaży wysyłkowej!". Czy kierownik operacyjny Hamburger Straße ma rację?
Martin Umland: Ma stuprocentową rację! Od wielu lat obsługujemy duże wolumeny w Haldensleben i obsługujemy stamtąd prawie wszystkie nasze europejskie rynki. Centrum wysyłkowe jest sercem naszej międzynarodowej logistyki. Historia naszego sukcesu w ostatnich latach jest ściśle związana z naszymi kolegami z Haldensleben. W tym roku przekonaliśmy się, jak ważne jest sprawne centrum logistyczne - bardzo dziękujemy naszym kolegom za ich wysiłki w tym trudnym czasie.

W przyszłości tylko bonprix będzie obsługiwany na Hamburger Straße. Dlaczego operacje logistyczne i marka modowa idą w parze?
Decyzja o wyborze Haldensleben była zawsze świadoma. Cieszymy się z tej decyzji i chcemy wspólnie kształtować przyszłość! Centrum wysyłkowe bardzo dobrze pasuje do naszego modelu biznesowego i tego, czym się zajmujemy: a mianowicie wysyłką tekstyliów w dużych ilościach i wysokimi cięciami wysyłkowymi. W bonprix mamy stosunkowo niewielki asortyment obejmujący około 150 000 pozycji, ale z wysokim obrotem na każdej pozycji. Ponadto sprzedajemy prawie wyłącznie tekstylia, prawie żadnego sprzętu i żadnej technologii. bonprix jest ustandaryzowany i prosty - i właśnie tutaj i pod względem wydajności Hamburger Strasse jest bezkonkurencyjny. Skupienie się tylko na jednym modelu biznesowym może i uwolni siły.

Dlaczego centrum wysyłkowe i jego pracownicy mogą cieszyć się z bonprix?
Z kilku powodów: Po pierwsze, bonprix jako marka modowa ma bardzo zdrowy i zrównoważony model biznesowy. Projektujemy modę, zlecamy jej produkcję i dostawę, a następnie sprzedajemy ją za pośrednictwem naszych własnych europejskich sklepów internetowych i aplikacji. Wszystko to jest więc w naszych rękach. Po drugie, jesteśmy wysoce umiędzynarodowieni, co oznacza, że nie jesteśmy zależni wyłącznie od nastrojów konsumentów w Niemczech. I po trzecie, chcemy nadal się rozwijać. Tak więc już odnosimy sukcesy, ale planujemy odnosić jeszcze większe.

Jak zamierzasz osiągnąć wzrost bonprix, który przyniesie korzyści również Hamburger Strasse?
Oprócz obecnego trendu w kierunku sprzedaży detalicznej online, w 2021 roku zdecydowaliśmy się na rozwój i inwestycje w Niemczech, Francji i Europie Wschodniej. Wiąże się to z wieloma działaniami sprzedażowymi, które następnie doprowadzą do sprzedaży i wolumenów. Dzięki dobrym wynikom operacyjnym firma może wnieść istotny wkład w nasz wspólny sukces. Ponadto w lutym ponownie wejdziemy na nowy rynek, a mianowicie do Finlandii. Naszym celem jest stworzenie wspaniałego doświadczenia zakupowego z piękną modą dla naszych klientów w całej Europie.

Więc zdolność centrum sprzedaży wysyłkowej do dostarczania towarów na całym świecie była również ważna dla sojuszu z bonprix?
Tak, około połowa naszych towarów jest wysyłana za granicę. Centralna lokalizacja w Europie jest do tego idealna; już teraz jesteśmy w stanie odbierać i wysyłać przesyłki dla klientów z niemal całej Europy w Haldensleben. Wiemy, że cyfryzacja procesów ma jeszcze większy potencjał. Wzajemnie korzystamy z usprawnień i odchudzonych procesów. Chcemy na przykład stworzyć warunki do jeszcze większego skupienia się na wysyłce międzynarodowej towarów wychodzących.

Stworzenie odpowiednich warunków brzmi jak inwestycja dla centrum wysyłkowego. Czy to prawda?
Bardzo ważny punkt! Chciałbym podkreślić, że jedziemy na tym samym wózku: Sukces możemy odnieść tylko razem. Bez dobrej obsługi ze strony Hamburger Strasse, bonprix nie odniesie sukcesu na rynku. Jeśli bonprix odnosi sukcesy na rynku, Hamburger Strasse jest zadowolony z wolumenów. Dla mnie oznacza to, że jeśli w przyszłości konieczne będą inwestycje w centrum sprzedaży wysyłkowej, chciałbym dokonać ich wspólnie. bonprix zainwestuje więc również pieniądze w poprawę procesów w Hamburger Strasse.

« Wróć
Wir wünschen Frohe Weihnachten!