Klienci prywatni    

Szyny zbiorcze sortownika musiały zostać wymienione w centrum wysyłkowym w Haldensleben. 48-godzinne wyzwanie.

Jest to jeden z głównych elementów centrum wysyłkowego w Haldensleben: Sortownik uzupełniający w budynku 3, który został zbudowany i oddany do użytku w 1999 roku. Służy on do dystrybucji kartonów dla towarów przychodzących, kompletacji zamówień i sortowania partii.

Cały system był zagrożony awarią

W sierpniu sorter uzupełniający został poddany próbie przez specjalistów z Hamburger Strasse i firmę zewnętrzną.
Co się stało?
Na początku roku, podczas prac konserwacyjnych, odkryto znaczące wady w izolacji szyn przewodzących. Thomas Geue, lider grupy z działu technologii operacyjnej: "Podobnie jak wszystkie systemy techniczne, sortownik uzupełniający w naturalny sposób podlega pewnemu zużyciu". Problem: wady w szynach prowadzących mogą prowadzić do uszkodzeń i usterek w systemie szyn prowadzących. W takim przypadku możliwa jest również długotrwała całkowita awaria systemu. Śmiertelna.
Naprawa nie była jednak drobną ingerencją w system. Thomas: "Szyny przewodzące musiały zostać wymienione na długości 420 metrów za jednym razem". Szyny, każda o długości sześciu metrów, są wbudowane w technologię, dzięki czemu można do nich dotrzeć tylko w pozycji półleżącej. Ścieranie spowodowane obsługą systemu powoduje powstawanie pyłu, który jest wzbijany w powietrze podczas usuwania szyn.

Odliczanie trwało ponad 48 godzin

Wymagało to wyłączenia sortera z eksploatacji. W porozumieniu z działami specjalistycznymi miało to miejsce od godziny 22:00 w dniu 27 sierpnia do godziny 22:00 w dniu 29 sierpnia. Wyznaczono firmę zewnętrzną i uzgodniono harmonogram. Ostatecznie wszystko poszło zgodnie z planem i prace zostały ukończone na czas. Zgodnie z obietnicą, sorter uzupełniający był ponownie dostępny do produkcji o 22:00 w niedzielę.
Nie było to łatwe, mówi technik zakładu Thomas: "Technicy inżynierii zakładu wspierali firmę zewnętrzną przez cały czas, pracując na dodatkowych nocnych zmianach, w nadgodzinach i w niedziele". Prace pomocnicze, uruchomienie testowe i ponowne uruchomienie zostały również przeprowadzone przez dział technologii operacyjnej. Do każdego z tych zadań oddelegowano dwóch rzemieślników na sześć zmian.

Thomas: "Nasze podziękowania kierujemy do działów specjalistycznych za ich doskonałą współpracę oraz do rzemieślników z działu techniki operacyjnej za ich wyjątkowe zaangażowanie i wydajność".

« Wróć
Wir wünschen Frohe Weihnachten!