Klienci prywatni    

DigiPac zaczyna działać w HF

W przedświątecznym nastroju mamy kolejny powód do świętowania: po około półtora roku wdrażania, projekt "DigiPac" został zrealizowany w HF w Haldensleben. W ten sposób osiągnięto bardzo ważny z kilku kamieni milowych w cyfryzacji zakładu.

Po raz pierwszy cyfrowo zapakowana przesyłka towarów została wysłana w dniu rozpoczęcia i opuściła centrum wysyłkowe bez papierowego pokwitowania w pudełku. Po ponad 20 latach, w których pracownicy na Hamburger Straße musieli drukować dowód dostawy i fakturę i umieszczać je w paczce, jest to niemal rewolucja techniczna. W przyszłości wysyłka do klientów bonprix będzie w pełni cyfrowa.

Start dla DigiPac

Marka modowa bonprix jest obsługiwana wyłącznie w zakładzie w Haldensleben jako główny użytkownik. W ramach tego strategicznego dostosowania HF i bonprix wspólnie przeanalizowały wszystkie procesy w zakładzie pod kątem uproszczenia i standaryzacji. Rezygnacja z papierowych paragonów z jednej strony oszczędza zasoby, a z drugiej przyspiesza proces wysyłki. Proces cyfrowy dodatkowo zwiększy wydajność pakowania. Zespół projektowy pracował nad faktycznym wdrożeniem dopiero od maja 2021 roku. A teraz to już rzeczywistość.

Pierwsza paczka bez formularza zamówienia pojawiła się w poniedziałek w dziale towarów wychodzących centrum wysyłkowego. Gotowa do wysyłki. "Wdrażając DigiPac, robimy pierwszy duży i ważny krok w kierunku cyfryzacji i standaryzacji naszych procesów wysyłkowych" - mówi kierownik projektu Björn. "Wspaniale jest widzieć, jak my - wraz z zespołem projektowym i pracownikami na miejscu - przenieśliśmy proces, który ma ponad 20 lat, na nowy poziom. A to dopiero początek".

Pierwsza linia sortownicza będzie cyfrowa w połowie stycznia

Trzynaście z 16 linii sortujących w centrum wysyłkowym zostało już przekonwertowanych. Do połowy stycznia wszystkie 430 stanowisk pakowania zostanie wyposażonych w nowe ergonomiczne stoły, systemy regałów i uchwyty na faktury. Następnie krok po kroku instalowane będą monitory dotykowe, systemy skanerów i drukarki etykiet wysyłkowych. W ramach tego procesu położono prawie 170 kilometrów kabli - tyle samo, ile wynosi odległość między Hamburgiem a Haldensleben w linii prostej.

W związku z fazą szczytową na krótko przed świętami Bożego Narodzenia, początkowo będzie siedem cyfrowych stacji roboczych. Reszta będzie nadal pracować z drukowanymi paragonami. Jednak do połowy stycznia uruchomiona zostanie pierwsza kompletna linia sortująca, na której możliwe będzie cyfrowe pakowanie. Do połowy 2023 r. jedna czwarta wszystkich pojemników zostanie przekonwertowana. Do końca roku - 50 procent. Celem jest pełna konwersja dwóch systemów sortowania do 2025 r. - w zależności od aktywacji możliwości DigiPac w innych krajach bonprix.

Planowane dalsze kroki w kierunku cyfryzacji

W najbliższej przyszłości coraz więcej klientów bonprix zostanie przekształconych z klientów tradycyjnych na klientów e-fakturowania. Im jest ich więcej, tym więcej można pakować cyfrowo w Haldensleben. "Już pierwszego dnia produkcji 1288 przesyłek zostało wysłanych bez listu przewozowego. W ten sposób DigiPac nadal wspiera naszą drogę w kierunku zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji" - mówi Alexander Eisert, kierownik projektu w bonprix.

Planowane są dalsze kroki w kierunku cyfryzacji. W przyszłości wszystkie procesy wychodzące w centrum wysyłkowym będą obsługiwane cyfrowo. Obejmuje to również indywidualną wysyłkę i centrum zwrotów - że tak powiem, DigiPac 2.0. Wprowadzenie przez bonprix internetowego portalu zwrotów oznacza również, że etykieta zwrotna w paczce nie będzie już wymagana.

Roy Smolders chwali zespół i zaangażowanie lokalnych pracowników

Ze względu na ambitne cele, dobra współpraca między wszystkimi działami i uczestniczącymi firmami będzie nadal konieczna w przyszłości - jest to bardzo ważny czynnik sukcesu DigiPac 1.0. Roy Smolders, Managing Director Operations w HF: "To była przyjemność widzieć, jak dobrze i cicho pracowano nad DigiPac. Ten zespół był absolutnie niezawodny każdego dnia". Szczególnie podkreśla zaangażowanie pracowników działu wysyłki. Roy: "Projektując nowe stacje pakowania, bardzo skorzystaliśmy z dobrych pomysłów i wielu wskazówek od naszych kolegów na miejscu. Ludzie, którzy na co dzień sami zajmują się różnymi rzeczami, są prawdziwymi ekspertami i mogą udzielić najcenniejszych wskazówek. Aktywne wymaganie takiego zaangażowania jest dla mnie szczególnie ważne".

« Wróć
Wir wünschen Frohe Weihnachten!